Stel je vraag aan KiKa

Vind hier het antwoord op jouw vraag. Niet gevonden wat je zocht?

Mail naar collecte@kika.nl en we helpen je graag!

Online collecteren

Mag ik ook fysiek langs de deuren met een echte collectebus?
Nee, voor deze collecte hoef je de deur niet uit! KiKa collecteert normaal gesproken niet aan huis. Om die reden hebben wij geen vergunning om een collecte aan huis te doen. Dus de KiKa collecte is echt alleen online! 
Is collecteren via WhatsApp wel veilig?
Jazeker. Wij kunnen ons voorstellen dat mensen voorzichtig zijn met betaalverzoeken via WhatsApp. De link die je stuurt verwijst naar een speciale KiKa Collecte Pagina waar mensen alleen nog maar een bedrag hoeven in te vullen en op de iDEAL button hoeven te klikken om te betalen. Het platform is gebouwd in een beveiligde omgeving. Om het persoonlijk en dus herkenbaar te maken voor de ontvanger, kun je je berichtje zelf aanpassen en daar iets inzetten waardoor de ontvanger zeker weet dat het berichtje van jou komt.

Tip: test het delen van het verzoek eerst bij iemand die je goed kent en die weet dat je het berichtje gaat sturen! Je zult zien dat collecteren via WhatsApp makkelijk én veilig is!
Hoe weet ik wat ik heb opgehaald?
 Op jouw persoonlijke collectepagina kun je op ieder moment zien hoeveel je hebt opgehaald!
Wat gebeurt er met het geld dat ik heb opgehaald?
KiKa werft fondsen die ten goede komen aan wetenschappelijk onderzoek naar kinderkanker. De opbrengst van KiKa Collecte besteedt KiKa aan wetenschappelijk onderzoek. Voor meer gedetailleerde informatie kun je kijken op kika.nl. Hier staat alle informatie over de onderzoeken die worden gefinancierd. 

Ondersteuning

Hoe zijn jullie te bereiken als ik een vraag heb over de digitale collecte?
Wij zijn op werkdagen bereikbaar voor al jouw vragen via collecte@kika.nl of telefoonnummer 020-3458535.

Doneren

Bij mijn iDEAL betaling krijg ik het IBAN NL2 1INGB 0674773837 te zien. Klopt dat?
Dat is correct. iDEAL donaties worden voor een korte periode door iDEAL op de tussenrekening gestort IBAN NL2 1INGB 0674773837, waarna het wordt overgemaakt op ons rekeningnummer NL89 INGB 0000008118. Jouw gift komt dus absoluut op de juiste plek terecht.
Waarom betaalt een donateur transactiekosten bij een donatie?
Alle banken in Nederland rekenen hoge transactiekosten per donatie. Dit betekent dat van alle donatie-acties, ongeacht de hoogte, een vast bedrag in rekening wordt gebracht. Helaas worden deze kosten niet door de bank gesponsord. Het doel is om uiteindelijk zoveel mogelijk geld op te halen voor KiKa. In het verleden gingen deze transactiekosten van een donatie af. Doordat er nu €0,35 voor iDeal betalingen wordt gerekend betekent dit dat het uiteindelijk ten goede komt aan het doel. Wij hopen dat je begrip hebt voor onze keuze om de administratiekosten los te zien van de donatie. 
Ik wil graag doneren als bedrijf. Is het ook mogelijk om een factuur te ontvangen?
Ja dit is zeker mogelijk. Als je een mail stuurt naar collecte@kika.nl met hierin de naam van de collectant die je wilt steunen, het bedrag dat je wilt doneren en de (adres)gegevens voor de factuur zorgen wij ervoor dat je de factuur toegestuurd krijgt.